سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود کتاب عمومی دانشگاهی

دلیل روانشناختی جذاب مردم عاشق تماشای فیلم درباره خواندن هستند

    نظر

از زمان ظهور یوتیوب در سال 2005 ، وبلاگها مفهوم تلویزیون واقعیت را درست در اتاقهای نشیمن ما آورده اند و افراد مشهور اینترنت پردرآمد را از افراد "عادی" مانند YouTuber Zoe Sugg بریتانیا - که اکنون تقریباً 17 میلیون دنبال کننده در دو کانال دارند - به دست آورد. ، یک مجموعه زیبایی موفق ، و یک سری سه کتاب - و کمدین کانادایی لیلی سینگ ، که اکنون نخستین زنی است که در 30 سال میزبان یک گفتگوی شبانه‌روزی است . اگرچه سالهاست که vlogs ها بسیار محبوب شده اند ، اما BookTube ، یک زیر مجموعه ادبی از سایت ، یک پدیده نسبتاً جدید است.

 

 

خواندن vlogs - که در آن کاربران YouTube ، که اغلب آنها BookTubers خوانده می شوند ، ضمن خواندن مطالب روزمره از زندگی خود ، کتاب ها را می خوانند و بررسی می کنند - در بین خوانندگان محبوبیت زیادی پیدا می کند. این فیلم ها معمولاً بین 15 تا 45 دقیقه در هر نقطه اجرا می شوند. حساب های پرطرفدارتر ، مانند PeruseProject (که دارای بیش از 271،000 مشترک است) ، می تواند تا 50،000 بازدید در هر فیلم بارگیری کند. با خواندن این شماره ها ، ممکن است از خود بپرسید ، "چرا کسی از تماشای شخص دیگری لذت می برد ... می خواند ؟"

 

خوب ، معلوم می شود دلایل روانشناختی بسیار جذابی وجود دارد که خوانندگان را از BookTube دوست دارند.

 

دکتر صنام هافئز ، روانشناس مجاز و استاد دانشگاه کلمبیا در نیویورک ، به بوستل می گوید: "برای چیزی مانند خواندن که می تواند منزوی باشد ، جامعه ای با افرادی که از همان چیزها هیجان زده می شوند ، می تواند بسیار سودمند باشد." "Vloggers در حال صحبت کردن در مورد کتاب های مورد علاقه خود هستند ، آنها را به بینندگان خود توصیه می کنند و علایق طاقچه خود را به اشتراک می گذارند. به طور ناگهانی ، حتی یک درونگرا یا شخصی که دارای اضطراب اجتماعی است افرادی را دارد که می توانند با آنها صحبت کنند یا در مورد کتابهایی که احساس می کنند با آنها در ارتباط باشند. علاقه مند است. این می تواند یک تجربه بسیار لذت بخش و دل انگیز باشد. وقتی شخصی جامعه ای را پیدا کرد ، احتمالاً می خواهد در کنار آن بماند. "

 

 

PeruseProject در YouTube

 

برای بینندگانی مانند امیلی پترسون 26 ساله ، سیرا داوسون 19 ساله و کاسی بررو 29 ساله ، این ارتباط بخش عظیمی از این است که چرا وارد سیستم می شوند.

 

پیترسون ، که Regan را از PeruseProject و Chelsea از Chelseadolling به حساب می آورد ، در بین بیشترین تماشای BookTubers خود می خواند ، در ایمیلی به Bustle می گوید: "من واقعاً دوست دارم نگاهی دزدکی به زندگی و روال دیگران بیندازم و این باعث می شود که احساس نزدیکی کنم. راه ایمن - من در زندگی آنها سرمایه گذاری می کنم. سرگرم کننده بودن از این افراد است که احساس دوست داشتن می کنند و به عقایدشان می توانم اعتماد کنم وقتی که به دنبال توصیه های خواندن هستم. "

 

برای Burrow ، که BookTubers مورد علاقه او شامل مونیکا کیم و کیلا از bookandlala است ، این احساس جامعه صادق است.

 

وی گفت: "مردم اکنون بیش از هر زمان دیگری به اصالت و شفافیت علاقه دارند. برخلاف نمایشی که در تلویزیون واقعیت مشاهده می کنیم ، ولگردی جریان طبیعی زندگی انسان را نشان می دهد."

"من قطعاً از طریق وبلاگهایشان با BookTuber بیشتر ارتباط دارم - به طور معمول ، آنها آرام تر هستند و" تکرار نمی شوند ". احساس می کند که در مورد روز دوست می شنوم. " "من همچنین از یادگیری بیشتر در مورد BookTuber و دیدن مکان های جدید در وبلاگ های آنها لذت می برم. دیدن زندگی و ماجراهای سایر دوستداران کتاب در جهان بسیار زیباست."

 

پیترسون ، داوسون و بروو همگی از سه بار در هفته و هر روز به خواندن مطالب وبلاگ علاقه مند هستند. این ارتباط مداوم با خوانندگان مشابه است که خواندن vlog ها را بسیار قابل مشاهده می کند.

 

 

NayaReadsandSmiles در YouTube

دکتر هافز می گوید: "گفتگوی بین بینندگان و وبلاگ نویسان [با] آنچه در رسانه های اجتماعی قبلاً دیده شده است ، غیر قابل مقایسه است." "مردم اکنون بیش از هر زمان دیگری از اصالت و شفافیت هوس می کنند. برخلاف نمایشی که در تلویزیون واقعیت مشاهده می کنیم ، وبلاگ نویسی جریان طبیعی زندگی انسان را نشان می دهد.

 

در حالی که جامعه دلیلی است که خوانندگان از BookTube به آن اشاره می کنند ، یک واکنش عاطفی اضافی نیز وجود دارد که بسیاری از بینندگان به آن استناد می کنند و این ممکن است به بهترین دلیل توضیح دهد که چرا آنها باز می گردند.

 

در مطالعه‌ای که در مجله روانشناسی اجتماعی و علوم شخصیت شناسی منتشر شده است ، محققان دانشگاه تیلبورگ در هلند دو هزار نسخه را در یوتیوب مشاهده کردند و بخش نظرات را بررسی کردند تا دریابند که چگونه این فیلم ها بر احساسات بینندگان خود تأثیر گذاشته و آیا این فیلم ها بیننده هایی را که قبلاً به اشتراک گذاشته بودند ، تحت تأثیر قرار داده است. احساسات مجری. آنها دریافتند که آنچه کسی تماشا می کند می تواند بر نحوه احساس خود تأثیر بگذارد و این که چگونه احساس می کند می تواند بر آنچه تماشا می کند تأثیر بگذارد. این تیم همچنین شواهدی یافت که نشان دهنده واکنش عاطفی فوری و پایدار به محتوای ویدیو است. وبلاگهای شاد مردم را شاد و خشمگین می کند ، مردم عصبانی به سمت وبلاگ های خشمگین کشیده می شوند. در اینجا جای تعجب ندارد.

 

"اگر من از BookTube برای خرید کتاب تحت تأثیر قرار بگیرم ، بیشتر اوقات از یک وبلاگ خواندن است که در آن مجبور شدم احساسات و واکنش های خود را در کل کتاب ببینم."

بنابراین فقط معقول است که بینندگان BookTube ، که به ظاهر عاشق خواندن و به اشتراک گذاری کتاب هستند ، از تماشای سایر افراد لذت می برند از خواندن و به اشتراک گذاری کتاب در وبلاگهای خود هیجان زده می شوند. و معلوم می شود که تماشای سایر افراد به عنوان خوانده شده می تواند فقط انگیزه دوستداران کتاب برای انتخاب یک کتاب باشد.

 

 

 

مونیکا کیم در یوتیوب

پترسون می گوید: "وولگ ها اجازه می دهند تا واکنش های واقعی و واقعی تری نسبت به کتاب هایی که من آنها را دوست دارم یا علاقه مند به خواندن آنها هستم ، باشد." "اگر من از BookTube برای خرید کتاب تحت تأثیر قرار بگیرم ، بیشتر اوقات از یک وبلاگ خواندن است که در آن مجبور شدم احساسات و عکس العمل ها را در کل کتاب ببینم. در یک بررسی یا یک بسته بندی ، من به طور کلی احساس نمی کنم که دچار اغتشاش شوم. کتاب بخرید. "

 

خواندن vlogs همچنین می تواند به بینندگان کمک کند تا افق ادبی خود را گسترش دهند. داوسون ، که Naya را از NayaReadsandSmiles و Amber از ReadingInfinitely در میان BookTubers مورد علاقه خود نقل می کند ، به بوستل می گوید ، "من خودم را پیدا کردم که یک کتاب به TBR خود اضافه کنم که کاملاً خارج از منطقه راحتی ژانر من است زیرا یک BookTuber ، که به نظر من اعتماد دارم ، آن را توصیه می کند. به مخاطبان خود در وبلاگ خواندن آنها. "

 

به نظر می رسد که اگر به دنبال بهترین روش برای مطالعه کتاب های بیشتر (و بهتر) هستید ، شاید فقط لازم باشد یک ساعت یا چند ساعت را کنار بگذارید تا تماشا کنید که افراد اول این کار را انجام دهند.

 

داوسون می گوید: "من این تصور غلط را داشتم که یک وبلاگ خواندن بی وقفه یا فریبنده باشد ، بنابراین برای مدتی آنها را از کنار آنها گذراندم." "من خیلی اشتباه کردم!"